
GINOP Plusz-3.2.1-21 2.
A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról
A projekt célja, hogy a vállalkozásunk részére nyújtott támogatásnak köszönhetően munkahelyi képzések valósuljanak meg, ezzel növelve termelékenységünket. Ennek érdekében szervezetünk az állami foglalkoztatási szervként eljáró kormányhivatalhoz kérelmet nyújtott be, sikerrel pályázott és az alábbi támogatásban részesült.
Kedvezményezett neve: Pátria Nyomda Zrt.
Fejlesztés tárgya: A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról
Támogatási összeg: 9 842 067 Ft
Támogatás intenzitása: 50 %
Projekt várható befejezési dátuma: 2026.05.31.
Projekt azonosító száma: 10151/36/00675
A projekt keretében megvalósítani kívánt képzések:
Hatékonyságnövelés, működésfejlesztés (40 óra)
Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok (24 óra)
Gondolkodásfejlesztési technikák: kreatív és logikai gondolkodás (24 óra)
Együttműködésfejlesztés és hatékonyságnövelés (24 óra)
Vezetők fejlesztése (24 óra)
Konfliktuskezelés a munkahelyen (16 óra)
IT képzés (16 óra)
Jogszabályi megfelelés (16 óra)
Angol nyelvi képzés kezdő szinten (80 óra)
Angol nyelvi képzés KER A2 kimeneti szinten (80 óra)
Angol nyelvi képzés KER B1 kimeneti szintre (80 óra)
Angol nyelvi képzés KER B2 kimeneti szintre (80 óra)
A projektek keretében megvalósuló képzések bemutatása
Hatékonyságnövelés, működésfejlesztés (40 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
A program célja, hogy a résztvevő megismerje és alkalmazni tudja azokat a kompetenciákat, melynek segítségével képes lesz az alkalmazkodóképességének a javítására a folyamatműködés területén. A képzés tematikája úgy áll össze, hogy az a lehető legjobban illeszkedjen egy-egy cég vagy intézmény mindennapjaihoz, ahol szükségesek az itt elsajátítható kompetenciák, mint az egyéni alapkészségek, a szervezet- és az folyamatműködés fejlesztése.
KÉPZÉS TARTALMA:
Fejlesztési területek a szervezetben és a működésfejlesztés helye ezen belül: a folyamatok tipizálása: terjedelem és tartalom szerinti tipizálás, a folyamatok terjedelem szerinti tipizálása: főfolyamat, részfolyamat, tevékenység, a szervezet folyamatainak felosztása (a konkrét szervezetre alkalmazva), a folyamatok tartalom szerinti tipizálása: magfolyamat és támogató folyamatok, front office – back office, értékteremtés közvetlenül és közvetetten támogató folyamatok, az optimalizálás lehetőségei, megállapodáskötés, a hatékonyság koncepciója: értékteremtési, működési, szervezeti, értékteremtési hatékonyság, működési hatékonyság, szervezeti hatékonyság, időmenedzsment alapok a hatékonyság növelésére, priorizálás, kontrollszintek.
Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok (24 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül, olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen.
KÉPZÉS TARTALMA:
A kommunikáció alapmodellje, a magyar nyelv sajátosságai, szemantika, grammatika, stilisztika. Kommunikációs alapfogalmak, verbális és non-verbális kommunikációs eszközök és technikák rendszere. A három alap kommunikációs stílus. Szituációs gyakorlatok az asszertív kommunikációra, visszajelzések. Az érvek természetes és típusai. Érvrendszer felépítése. Érvelési és meggyőzési gyakorlatok.
Gondolkodásfejlesztési technikák: kreatív és logikai gondolkodás (24 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
A képzés célja, hogy a résztvevők hétköznapi élethez elengedhetetlen gondolkodási kompetenciáit, kreativitását fejlessze, különböző technikákat, módszereket tanítson nekik a különböző helyzetekben alkalmazandó gondolkodásra. További cél, hogy a képzés fejlessze a résztvevők érzelmi intelligenciáját. A képzés célja az is, hogy a résztvevők megismerjék a többszörös intelligencia fogalmát és ennek típusait.
KÉPZÉS TARTALMA:
A gondolkodásmódok. Gondolkodás közben lezajló folyamatok (kreatív és logikai gondolkodási folyamatok). Szabályozott kreatív gondolkodás. Az ötletgenerálás módszerei és felhasználási területei. Mérés-elemzés-következtetés. Az érzelmi intelligencia fogalma. Érzelmi intelligencia fejlesztő gyakorlatok. Visszajelzések a szituációs gyakorlatokra. A többszörös intelligencia fogalma. A nyolc intelligencia jellemzői (zenei, mozgási stb.) Tesztek kitöltése és elemzése.
Együttműködésfejlesztés és hatékonyságnövelés (24 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A résztvevő képessé válik a különböző csoportszerepek megkülönböztetésére. A képzésen részvevő meg tudja állapítani a kompromisszum és a konszenzus közötti különbséget, és képes lesz a harmonikus együttműködő munkakörnyezet kialakítására. A képzés további célja, hogy növelje a résztvevők hatékonyságát, kialakítsa bennük folyamatszemléletet és a hatékony időmenedzsment alapjait.
KÉPZÉS TARTALMA:
Együttműködés és csoportszerepek. A csoporton belüli együttműködés alapjai. Csoporton belüli szerepek a Belbin teszt alapján. Az együttműködés fogalma. Az együttműködő magatartás jellemzői. A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség. Kooperációs hibák felismerése és kezelése. Folyamatoptimalizálási gyakorlatok: folyamatszerepek, megállapodáskötés és folyamatmodell. Munkavégzési értékek. A hatékonyság szempontjai: értékteremtési, munkavégzési és szervezeti hatékonyság. Time menedzsment alapok: az idő urai, Időrablók és időnyerők, Időszemlélet és hatása a mindennapi munkavégzésre. Időmenedzsment technikák: pomodoro, sürgős-fontos, gördülő tervezés, időterv készítése. Priorizálás és kontrollszintek.
Vezetők fejlesztése (24 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
Interperszonális kapcsolataink esetében többször előfordulhat, hogy vezetői szerepbe kerülünk. A képzés célja, hogy a résztvevő olyan tudásokkal, képességekkel vértezhesse fel magát, amelyek vezetői kompetenciáit gazdagítják.
KÉPZÉS TARTALMA:
A vezetés fogalma és értelmezései. Vezetői viselkedésformák: formális és informális hatalom, humán erőforrás szemléletű vezető, utasító vezető. Milyen a hatékony vezető? Általános jellemzők. Stílus elmélet: klasszikus vezetői stílusok, demokratikus, autokratikus, laissez-faire.
Tulajdonság-elmélet: kezdeményezőképesség, intelligencia, önbizalom és magabiztosság, helikopter-szemlélet. Típus-elmélet: dzsungelharcos, játékos, szervezeti ember, mesterember. Kontingencia-elmélet: feladat környezet, a feladat, a vezető és a beosztottak tényezőinek vizsgálata, A Helyzetfüggő vezetés elméletet és gyakorlati alkalmazhatósága. A Helyzetfüggő vezetés gyakorlása szituációs gyakorlatokon keresztül. A vezetői kommunikáció ismérvei, eltérése a munkatársi kommunikációtól, sajátosságai a mindennapokban. Kerülendő és ajánlott kifejezések.
Konfliktuskezelés a munkahelyen (16 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
Konfliktuskezelés módszertan elméleti ismeret és gyakorlat a munkavállalókkal.
KÉPZÉS TARTALMA:
Konfliktuskezelés, konfliktusok törvényszerűségei és hatásai, közös munka, közös élmény, együttműködés javítása, konfliktuskezelési kultúra emelése, konfliktus-potenciálok.
IT képzés (16 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
Felhasználók részére szükséges IT ismeretek ismertetése, szükséges IT kompetenciák bemutatása a gyakorlatban
KÉPZÉS TARTALMA:
Informatikai alapok irodai dolgozóknak, távmunka, fájlkezelés, SharePoint oktatás, PowerBI, Excel, Adatkezelés, Adatvédelem, Bevezetés az AI világába, Bevezetés a kiberbiztonságba.
Jogszabályi megfelelés (16 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
Munkavállalókat érintő jogszabályok ismertetése – adózás, számvitel, munkaügy és adatvédelem területén.
KÉPZÉS TARTALMA:
Adózási és számviteli ismeretek, Munkaügyi jogi ismeretek, Adatvédelem (GDPR) jogi ismeretek
Angol nyelvi képzés kezdő szinten (80 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
KÉPZÉS TARTALMA:
Nyelvtani, nyelvhasználati követelmények: Létige, személyes névmások, Határozott és határozatlan névelők, the, a, an, There is (a)/are (some) szerkezet, Birtokviszony ‘s, of, birtokos szerkezet has/have got, birtokos névmási jelzők my, your, birtokos névmás mine, yours Névmások alany és tárgyesete she/her, Kié/kinek a … ? Whose? Folyamatos jelen idő ( +, -, ? és rövid válasz), Közelre és távolra, mutató névmások this/these/that/those Kérdőszavak, Egyszerű jelen idő (E/3!) (+,- eldöntendő és kérdőszavas kérdések), Elöljárószók-idő kifejezésére ín, on, at, -hely kifejezésére in, on, next to, ín front of, behind, under Would you like a/some … ?I’d like … , I’II have …, Visszautalás főnévre one, ones, Gyakoriságot kifejező határozószók: never, usualfy, sometimes, often, Képesség kifejezése can, can’t
Általános nyelvi készségfejlesztés, szókincs, témakörök, civilizációs ismeretek: Nemzetközi szavak, ABC, betűzés, intonáció, kiejtés, Üdvözlés, köszönés, búcsúzás, Országok, nemzetiségek, Foglalkozások megnevezése, Lakcím és telefonszámok, személyes adatok, Mindennapi tárgyak, Színek, Számok, idő (óra, perc), naptár (napok, hónapok), Menetrend, Napi rutinok, Család, Néhány állandósult szókapcsolat (pl. have a bath, have breakfast stb.), Étel- és italnevek, rendelés kávézóban/étteremben, Árak, pénznemek, Szabadidős tevékenységek, Étkezési szokások, Üdvözlési, köszönési, búcsúzási szokások, Legismertebb turisztikai látványosságok, Pénznemek
Kommunikációs célok: üdvözlés, elköszönés, bemutatkozás, mások bemutatása, betűzés, személyes adatokra, vonatkozó kérdések megválaszolása – beszélgetésben való részvétel, utazással kapcsolatos élmények a nagyon lassú és tiszta kiejtésű beszéd megértése, amikor a jelentés megértéséhez hosszú szünetek állnak rendelkezésére, különböző dolgok kérése, érdeklődés mások hogyléte felől
Információcsere: foglalás és rendelés telefonon, számok kifejezése, mennyiségek kifejezése, rendeléssel kapcsolatos egyszerű, begyakorolt kifejezések használata, rendeléssel kapcsolatos egyszerű begyakorolt kérdések, segítségkérés, segítség felajánlása megértése, problémamegoldás, bocsánatkérés, egyszerű kommunikáció körülírásokkal, módosításokkal egyszerű kérdések és azok megválaszolása a mindennapi munkával kapcsolatos ismerős témákban
Telefonálás szabályai: telefonbeszélgetés kezdeményezése és befejezése egyszerű, begyakorolt kifejezésekkel, rövid üzenetet hagyni, rövid üzenetet leírni
Angol nyelvi képzés KER A2 kimeneti szinten (80 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
KÉPZÉS TARTALMA:
Nyelvtani, nyelvhasználati követelmények: Egyszerű célhatározói mellékmondatok, Tanácsadás you’d better, should, why don’t you Melléknevek közép és felsőfoka, Igék melyeket 2 tárgy követ give, buy stb., Present Perfect – ever, never, Egyszerű jelen idő (kérdés, válaszadás), Alanyra és tárgyra rákérdezés, Be és a have got, Kérdőszavak Who? What? Whose? Rövid válaszok, Kérdő szórend, Gyakoriságot kifejező határozószók, Egyszerű jelen idő, Elöljárószók használata időpontok kifejezésére
Általános nyelvi készségfejlesztés, szókincs, témakörök, civilizációs ismeretek: Összetett főnevek, Közlekedés, útbaigazítás, Ellentétpárok, Időjárás, Javaslatok, tanácsok, Sport, Orvosnál (testrészek, alapbetegségek, sérülések stb.)
Kommunikációs célok: Telefonálás: telefonhívások kezdeményezése, fogadása, telefonszámok, email címek kifejezése rövid, egyszerű üzenet átvétele ismétlés vagy körülírás mellet, mondanivaló egyszerű módon történő kifejezése, közvetlen munkakörrel kapcsolatos rövid, egyszerű feljegyzések és üzenetek írása. vizuális információk leírása szűk szókincs alkalmazásával konkrét munkahelyi szükségletek terén, rövid, begyakorolt, alapvető előadás tartása közvetlen munkakörrel, munkával kapcsolatos témában, mondanivaló tisztázása gesztusok segítségével, a nyelvi készletéből nem megfelelő szó használata esetén, nagyon rövid megnyilatkozások, érdeklődés kifejezése, munkafolyamatok, fejlődés megbeszélése, feladatok kiosztása, gyakorlati problémákkal kapcsolatos vélemény kifejtése, egyszerű információ kérése, teendők megvitatása, kedvelés, preferálás kifejezése, ismétlés kérése, annak jelzése, hogy követi-e a beszélgetést, mondanivaló pontosításának kérése, kérés, felajánlás, ismerős és begyakorolt feladatokban korlátozott
Angol nyelvi képzés KER B1 kimeneti szintre (80 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
KÉPZÉS TARTALMA:
Nyelvtani, nyelvhasználati követelmények:
Ige+névmás tárgy esete+to+főnévi igenév, She told George to be a good boy. Függő beszéd (say és te//), George told Grandma he was only a /itt/e boy. Szóképzés: melléknevek, szinonimák, ellentétpárok, Melléknevek sorrendje, Mód határozók, Helyhatározók prepozíciókkal, Összehasonlítások, Feltételes mód: ígéretek, fenyegetések, figyelmeztetések
Modális segédigék: bizonyosság, Időhatározói mellékmondatok: jelenidővel, if vagy when, until as soon as, after, before
Általános nyelvi készségfejlesztés, szókincs. témakörök, civilizációs ismeretek: Városok, falvak, lakókörnyezet, Nevezetességek, Helyi szokások, Természeti leírások, Különböző sportágak, Étkezések, étkezési szokások, Tipikus angolszász ételek, receptek Lakásbérlési, lakásvásárlási sajátosságok, Éghajlati jellemzők
Kommunikációs célok: bemutatkozás és mások bemutatása, érdeklődés kifejezése, egyszerű társalgás kezdeményezése, fenntartása és befejezése számára ismerős témákban, javaslatok, reagálások, érzelmek kifejezése, azokra reagálás: meglepetés, boldogság, szomorúság, érdeklődés, közömbösség, vendéglátás: vendégek fogadása, kínálás, elfogadás
Telefonbeszélgetések megkezdése és befejezése: egyszerű, tényszerű információ megszerzése és továbbadása, részletesebb információ megszerzésére, részletes instrukciók kérése és követése munkája során előforduló helyzetekben egyszerű, begyakorolt fordulatokkal kommunikáció fenntartása telefonon világos beszéd követése, időnként egyes szavak és fordulatok ismétlése
Megbeszélések: feladataihoz tartozó, világosan megfogalmazott instrukciók értelmezése munkájához kapcsolódó témák lényegének leírása gondolatok lineáris összekapcsolása ismerős témával kapcsolatos megbeszélések fő pontjainak jegyzetelése több forrásból származó rövid információ összekapcsolása és azok valaki más számára történő összefoglalása egyszerűen (minutes)
Információcsere: részletes beszámoló élményekről, érzésekről, reakciókról váratlan események elmesélése munkával, ismerős üzleti témával kapcsolatos szövegek, dokumentumok értelmezése elintéznivaló ismertetése, változások leírása az elmondottak követése, szükség esetén az elhangzottak megismétlése a kölcsönös megértés érdekében, lehetséges megoldásokkal vagy teendőkkel kapcsolatos vélemény és reakció kifejezése, érvekkel és magyarázatokkal, teendők meghatározása, módosítása információ ellenőrzése írásban, problémákra való rákérdezés, problémák elmagyarázása elfogadható pontossággal egyszerű, közvetlen fontosságú információt, közlő vagy kérő levél, feljegyzés megírása
Angol nyelvi képzés KER B2 kimeneti szintre (80 óra)
KÉPZÉS CÉLJA:
A képzési programban megjelölt idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.
KÉPZÉS TARTALMA:
Nyelvtani, nyelvhasználati követelmények: Kérdés feltevés módjai (alanyra kérdezés), Present Simp/e és Present Continuous, Past Simple és Present Perfect, Past Simple and Past Continuous, Múltbeli szokások (used to és would), Past Perfect (egymást követő események; before, after) Gyakoriságot kifejező határozók, To vagy -ing (jelentésbeli különbségek, árnyalatok), Adjectives: -ed or -ing endings, Nem korlátozó, ill. nem meghatározó jelzői mellékmondat (nondefining relatíve clauses), Verbs with two objects, Making comparisons: comparative and superlative expressions Present Perfect: for experiences, for past actions with present results Defining relative clauses, Describing things when you don’t know the word, Modal verbs for obligations, prohibitons, ability and permission, Past continuous for interrupted actions, Making comparisons
Általános nyelvi készségfejlesztés, szókincs, témakörök, civilizációs ismeretek: Külső és belső tulajdonságok leírása és összehasonlítása Ruhák és színek, formák, személyiségjegyek, Fontos események, fesztiválok, Amerikai vs brit angol, Utasítások és más szabályok, Betegségek, orvosi ellátással összefüggő kifejezések Társadalmi elvárások, Protokolláris ismeretek, Viselkedési formák és normák a hétköznapokban, munkahelyen (dos and don’ts)
Kommunikációs célok: Információcsere: tervek és teendők részletes bemutatása az üzleti témakörhöz kapcsolódó témákban folyó eszmecsere követése, a beszélő által kiemelt pontok részletes megértése, érzelmek különböző fokozatainak kifejezése események és élmények személyes jelentőségének hangsúlyozása, meghívás, ajánlás
Megbeszélések: döntéshozatal ismerős témában beszélgetés menetének terelése, megértés megerősítése, mások bevonása a beszélgetésbe nézetek indoklása magyarázatok és érvek mellett